Barter is niets anders dan de klassieke ruilhandel.
In de praktijk bestaat het uit het ruilen van goederen en diensten zonder het gebruik van geld.
Wat betreft reclame, is het de betaling die geheel of gedeeltelijk wordt vastgesteld voor de aankoop van een advertentieruimte in communicatiemiddelen.
Het doel van barter is om de reclameboodschap gratis of met een verlaagd tarief over te brengen vanuit een televisiezender.
Het bestaat dus uit een reeks activiteiten die televisie of filmprogramma's bieden die al gefinancierd en geproduceerd zijn in ruil voor de uitzending van dezelfde met minimale kosten.
Voordelen van barter
Barter is een techniek die veel wordt gebruikt in de reclame omdat het verschillende voordelen biedt:
- Stelt bedrijven in staat om te besparen op de aankoop van advertentieruimtes;
- Financiert campagnes door gebruik te maken van eigen geproduceerde goederen en diensten;
- Staat om televisiezenders in staat te stellen al gefinancierde entertainmentprogramma's tot hun beschikking te hebben;
- Televisiezenders kunnen programma's aan hun programmering toevoegen.
De programma's zijn gestructureerd als een eenvoudige en reguliere televisie-uitzending, maar worden door de consument anders waargenomen dan de klassieke televisiereclame.
Ze slagen er namelijk in om de aandacht effectiever te trekken dan de klassieke reclame.
Bovendien stelt het de kijker in staat om een groter bewustzijn van het merk waar te nemen.
Hoe reclamebarter werkt
Wanneer een bedrijf besluit gebruik te maken van barter, levert het meestal goederen die het zelf produceert aan een ander bedrijf.
Dit wordt een barter company of advertentie winkel.
De ruilbedrijf fungeert als tussenpersoon tussen bedrijf en uitgever.
Daarom koopt het advertenties van de eigenaren van de communicatiemiddelen en verkoopt deze terug aan het bedrijf in ruil voor de overeengekomen goederen of diensten.
Tenslotte plaatst het de goederen opnieuw op de markt op basis van de voorwaarden, de condities en de prijzen die met het producerende bedrijf zijn afgesproken tijdens de onderhandeling.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.