Wearout is de drempel die de advertentie-investeringen overschrijdt, waardoor deze geen voordelen meer oplevert.
Dit gebeurt wanneer de boodschap belang verliest in de ogen van de consumenten.
In feite geeft het een gevolg aan van een overexposure van een advertentieboodschap, waar de consument onverschillig voor wordt.
Dit gevolg is beter te vermijden, het heeft geen zin om dure advertenties herhaaldelijk uit te zenden.
Een product of dienst die op deze manier wordt gepromoot, zal de consument ertoe brengen deze advertentieboodschap af te wijzen, met ook het risico op negatieve recensies.
Verschil tussen wearout en warehousing
Als we met wearout spreken over slecht gecommuniceerde en inmiddels onverschillige reclameboodschappen in de ogen van de consument, verwijzen we met de term warehousing naar de activiteit van het opslaan van goederen.
Deze term behoort tot de categorie van fysieke distributie.
Het verwijst dus naar de opslagplaats waar de goederen worden bewaard voordat ze worden verdeeld over de verkooppunten en geeft de hoeveelheid goederen en materialen aan die in het magazijn worden bewaard voor toekomstig gebruik.
Dus è een totaal ander iets, maar veel gebruikers verwarren het.
Let op dat je de twee termen niet verwart, want ze zijn op geen enkele manier met elkaar verbonden, noch op inhoudelijk niveau, noch op sector niveau.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.