Wat is de slogan

Een reclame-slogan is een korte zin die het logo of merk begeleidt. Het drukt de boodschap uit die het bedrijf aan de lezer wil overbrengen en is gemakkelijk te onthouden.

Het wordt meestal gemaakt door een copywriter en kan in twee soorten worden verdeeld:

  • Lange termijn slogan: verwijst naar het hele bedrijf;
  • Middellange-korte termijn slogan: verwijst naar een product of een lijn.

De functies van het slogan

  • Specificeert de boodschap die het bedrijf aan klanten wil overbrengen;
  • Maakt de boodschap gemakkelijk te onthouden;
  • Wekt bij de klant een behoefte op en biedt de oplossing om deze te vervullen;
  • Is erg nuttig omdat het de bedrijfsboodschap versterkt.

 Hoe maak je een reclame-slogan?

Zoals we al zeiden, moet het slogan effectief zijn, kort en gemakkelijk te onthouden.

Er kunnen verschillende punten worden gevolgd:

  • Kies de doelgroep: de eerste stap is het identificeren van de doelgroep waarvoor uw slogan bedoeld is en de communicatie op basis van zijn behoeften te creëren;
  • Gebruik de juiste toon: de keuze van de toon die in de slogan moet worden gebruikt is erg belangrijk en moet worden overwogen op basis van de gekozen doelgroep;
  • Verzamel informatie over het bedrijf: deze zullen helpen om de slogan te versterken;
  • Gebruik muziek: niks helpt beter dan muziek om iets te onthouden, dus als de slogan wordt vergezeld van geluiden en muziek kan dit helpen en gemakkelijk worden onthouden;
  • Zet een verlangen in de ontvanger: het lukt om via de slogan een verlangen te creëren dat de doelgroep aanzet tot het kopen van wat er wordt verkocht met het besef dat dat product voldoet aan de behoefte van de klant;

Voorbeelden van reclame slogans

"Just do it",  betekent doe het gewoon en dat is het, è werd viraal als slogan in 1988 tijdens een bijeenkomst met de top van Nike voor een reclamecampagne waarin Wieden "Just do it" voorstelde als de gewijzigde versie van "Let's do it", de laatste woorden van een doodsvonnis in de staat Utah.

"Think different" betekent "denk anders", gecreëerd in 1997 om de reclamecampagne van de producten van Apple te begeleiden, bedacht

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.