Wat is de incentive?

Voor incentive worden alle incentivesystemen bedoeld die in marketingcampagnes zijn geïntroduceerd.

Het doel van de incentive è is om een individu te motiveren om een actie te ondernemen, in het geval van marketing, om een product of dienst te kopen, om de omzet en de verkoop te verhogen.

Dankzij de incentive è het mogelijk om de verkoopkracht te stimuleren voor het bereiken van vooraf bepaalde marketingdoelen.

Typen incentives

Er zijn verschillende systemen van incentivatie, ook wel incentivesystemen genoemd, en deze worden bepaald op basis van de marketingdoelen van elk afzonderlijk bedrijf.

De incentive maakt gebruik van systemen voor het behalen van doelen op basis van:

  • Het behalen van de target: wie het vooraf bepaalde doel bereikt, ontvangt de prijs;
  • Het overschrijden van de target: hoe groter het percentage dat de target overschrijdt, hoe groter de prijs zal zijn;
  • A fasce: aan elke schijf van resultaten komt een prijs toe.

Om een effectieve strategie te hebben en motiverend te zijn voor het moet de incentive een tijdslimiet en een specifiek doel hebben om te voorkomen dat de klant afgeleid raakt.

De prijzen die worden aangeboden door een incentivecampagne zijn:

  • Reizen;
  • Geld;
  • Belangrijke objecten;
  • Ere-titels erkenningen.

De punten die een klant verzamelt, kunnen ook een tijdslimiet hebben van twee of drie maanden, om de puntwaarde van een artikel te verhogen om ook een voorraad die te hoog is, af te bouwen.

Voorbeeld van incentive: Vakantiebonus 2020

Met de komst van de pandemie en de gezondheidscrisis heeft de economie aanzienlijke schade geleden, vooral in de toerismesector.

Veel activiteiten slot tijdens de quarantaine, helaas, hebben niet meer heropend. De Italianen hebben inderdaad hun vakanties niet kunnen organiseren vanwege de economische crisis.

Het Rilancio-decreet heeft de toerismebonus ingesteld, die alleen in Italië kan worden gebruikt, om de economie en de Italiaanse toeristische infrastructuur te herstellen.

Om gezinnen met een laag inkomen te helpen en het nationale toerisme nieuw leven in te blazen, heeft het nieuwe Dpcm 4 miljard euro vrijgemaakt ter ondersteuning van bedrijven en werknemers in de sector. Van dit bedrag is 2,4 miljard gereserveerd voor de toerismebonus 2020.

De Vakantiebonus 2020 vertegenwoordigt een prikkel zowel voor vakantiegangers die 50% belastingaftrek op hun gemaakte kosten kunnen krijgen, als voor hotelstructuren die kunnen profiteren van een korting van 50% op de opbrengst.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.