De redemption è een indicator die het percentage van prestaties aangeeft dat is behaald met een directe marketinginspanningen op basis van de responspercentage.
In de praktijk geeft het het totaal aantal reacties van contacten tijdens een direct marketing-campagne in een bepaalde periode van tijd aan.
De belangrijkste metrics die worden gebruikt om de effectiviteit van de reclamecampagne te meten, hebben betrekking op de responspercentages cognitief, affectief en gedragsmatig.
De belangrijkste prestatie-indicatoren van direct marketing zijn de CPC (kosten per contact), de kosten per reactie en de kosten per bestelling.
Hoe de conversie te berekenen
Zoals we al zeiden, wordt de conversie aangegeven in percentage.
Het wordt verkregen door het aantal antwoorden te delen door het totale aantal gemaakte contacten.
Het resultaat vervolgens vermenigvuldigen met 100.
Voorbeeld van conversie
Als we 1.000 brieven naar potentiële klanten sturen en 15 antwoorden ontvangen, krijgen we een conversie van 1,5%.
Om een goede conversie te berekenen, is het belangrijk rekening te houden met verschillende factoren die deze beïnvloeden; de belangrijkste is het gekozen communicatiemiddel voor een bepaalde advertentie.
Hoe de kosten per bestelling te berekenen
De kosten per bestelling komen overeen met de kosten die zijn gemaakt voor de aankoop van elk afzonderlijk product.
Het wordt verkregen door de totale investering te delen door het aantal verworven bestellingen.
Dus als we bijvoorbeeld 1.000 brieven versturen, zijn de kosten 1.500 euro.
Als er 15 bestellingen zijn, is de kosten per bestelling è 100 euro.
Dus, de doelstellingen van een inlossing zijn het testen van de verkoop aan de eigen doelgroep en het evalueren van de responstijden en conversie.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.