De website targeting è een manier van targeting die anders is gepland dan de klassieke targeting.
Het behoort tot de wereld van digitale marketing en bestaat uit het ontwerpen van een reclamecampagne die plaatsvindt via een selectie van websites of webpagina's die voldoen aan uw doelgroep.
Bovendien is het belangrijk om een marksegmentatie uit te voeren om een idee te krijgen van wat uw doelgroep zal zijn waarop u de marketingstrategieën kunt toepassen.
Manieren van targeting
Wanneer het proces van marksegmentatie plaatsvindt, volgt ook de fase van positionering: eenmaal gekozen welke segmenten waar de commerciële actie op gericht moet worden, wordt bepaald op welke manier het meest effectief kan worden ingespeeld op de concurrenten in elk segment.
De targeting van advertentiecampagnes onderscheidt zich tussen:
- Website-based targeting: de targeting wordt uitgevoerd via een selectie van sites die overeenkomen met de gekozen doelgroep op basis van sociodemografische of psychografische kenmerken;
- Audience-based targeting: de targeting wordt uitgevoerd impressie voor impressie;
Via de cookies worden de surfgegevens van gebruikers verzameld en is het dus mogelijk om specifieke gedragsmodellen te ontwikkelen die in staat zijn om de groepen consumenten te identificeren die het meest gevoelig zijn voor specifieke productaanbiedingen.
Website-targeting stelt dus in staat om online advertenties te plannen, waardoor de adverteerder alleen de contacten kan selecteren die overeenkomen met de gewenste doelgroep.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.