De dekking (of ook bereik) is het precieze aantal mensen dat een webpagina bezoekt of advertenties bekijkt.
De verschillende soorten dekking
- Cumulatieve dekking: het aantal individuen dat wordt bereikt via meerdere advertenties die door dezelfde tussenpersoon worden gecommuniceerd.
- Exclusieve dekking: het aantal individuen dat door slechts één tussenpersoon wordt bereikt en niet door andere middelen.
- Effectieve dekking: het aantal individuen dat tot een doelgroep behoort om een specifiek communicatie doel te bereiken.
Voorbeelden van dekking
Er zijn verschillende tools om de gegevens van een dekking te meten:
- Facebook Insight: met deze tool kun je de weergaven van je Facebook-pagina analyseren.
- Instagram Insight: zelfde procedure als Facebook, maar daarnaast kun je op Instagram ook de weergaven van stories analyseren.
- Google Analytics: è een dienst die gebruikers in staat stelt om hun website te monitoren door alle statistieken weer te geven via eenvoudige grafieken en tabellen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.