Wat is de dekking

De dekking (of ook bereik) is het precieze aantal mensen dat een webpagina bezoekt of advertenties bekijkt.

De verschillende soorten dekking

  • Cumulatieve dekking: het aantal individuen dat wordt bereikt via meerdere advertenties die door dezelfde tussenpersoon worden gecommuniceerd.
  • Exclusieve dekking: het aantal individuen dat door slechts één tussenpersoon wordt bereikt en niet door andere middelen.
  • Effectieve dekking: het aantal individuen dat tot een doelgroep behoort om een specifiek communicatie doel te bereiken.

Voorbeelden van dekking

Er zijn verschillende tools om de gegevens van een dekking te meten:

  • Facebook Insight: met deze tool kun je de weergaven van je Facebook-pagina analyseren.
  • Instagram Insight: zelfde procedure als Facebook, maar daarnaast kun je op Instagram ook de weergaven van stories analyseren.
  • Google Analytics: è een dienst die gebruikers in staat stelt om hun website te monitoren door alle statistieken weer te geven via eenvoudige grafieken en tabellen.
Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.