Wat is Top of Mind

De Top of Mind of TOM awareness is het eerste merk dat in de gedachten van de consument opkomt op het moment van aankoop van een goed of dienst.

De consument in target noemt als eerste merk precies de Top of Mind wanneer hij wordt geconfronteerd met een aankoopkeuze.

Als we bijvoorbeeld zin hebben in een suikerhoudende drank, is het eerste merk dat in ons opkomt Coca Cola, daarom is dit voor ons een merk dat de Top of Mind heeft veroverd.

Om de effectiviteit van communicatie te meten, moet men deze aspect in gedachten houden, omdat de Top of Mind wordt beschouwd als de vorm van bekendheid die het dichtst bij de aankoopintentie staat.

, dus zeer waarschijnlijk zal de consument een product van dat merk kopen.

De reclameboodschap moet gericht zijn op een specifieke doelgroep en moet bij de consument aandacht, bekendheid en emoties opwekken om hem tot aankoop van het merk te verleiden.

De Top of Mind is het moeilijkste niveau om te bereiken omdat het zeer hoge investeringen en andere vormen van communicatie vereist.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.