L’house organ è een bedrijfsblad dat, zoals de naam al zegt, het imago van een bedrijf presenteert.
Dit draagt ook bij aan het verbeteren van de merk reputatie en de merkidentiteit.
Het wordt gebruikt als middel voor advertentiecommunicatie of als instrument dat informeert over alle onderwerpen die in de activiteiten worden behandeld.
Typen house organ
Afhankelijk van het type bedrijf kan het house organ een broschure, een folder of een tijdschrift zijn.
Bovendien is het house organ onderverdeeld in twee categorieën:
- Intern house organ: è gereserveerd voor de medewerkers van een bedrijf en biedt hen informatie over de uitgevoerde activiteiten, op... benefit bedrijfs- en over de nieuwtjes van het bedrijf. Bovendien moedigt het alle medewerkers aan om bepaalde doelstellingen te bereiken, op middellange en lange termijn;
- Extern huisorgaan: è gericht op potentiële klanten en degenen die al zijn verworven. Het is een informatief communicatiemiddel dat betrekking heeft op de producten en diensten die door het bedrijf zelf worden aangeboden.
Wanneer een’bedrijf een tijdschrift publiceert, moet men, afhankelijk van de doelgroep, de behandelde onderwerpen kiezen.
De teksten kunnen bijvoorbeeld omvatten:
- Welke producten/diensten biedt het bedrijf;
- Wat zijn de nieuwtjes die door het bedrijf zijn geïntroduceerd;
- Wat zijn de nieuwsitems over nieuwe technologieën;
- Welke positieve ervaringen heeft het bedrijf gerealiseerd;
- Wat zijn de meningen van leidinggevenden of autoritaire personen;
Tenslotte is het belangrijk om algemene onderwerpen te behandelen die betrekking hebben op de cultuur en de vrije tijd en die interessant kunnen zijn voor de eigen doelgroep.
Hoe een huisorgaan te maken
Om een effectieve bedrijfsblad te creëren, is het noodzakelijk om enkele belangrijke punten te volgen:
- Stel het blad in: bepaal de doelstellingen en taken van de medewerkers en creëer vervolgens een redactie. Daarna moeten de lay-out en het formaat worden gekozen dat het beste past bij het type blad;
- Inhoud creëren: dus, het materiaal zoeken, de tekst schrijven en de grafische vormgeving bepalen;
- Tijdschrift drukken;
- Tijdschrift verspreiden: eenmaal het huisorgaan is gerealiseerd kan het klaar zijn om aan werknemers te worden verspreid en naar klanten te worden verzonden.
Concluderend, het huisorgaan, als het op de best mogelijke manier wordt gerealiseerd, heeft de functie om informatie tussen de verschillende afdelingen van het bedrijf te laten circuleren en maximaal gebruik te maken van zijn potentieel.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.