Wat is een landingspagina

De Landingspagina è een van de belangrijkste elementen van digitale marketing en zoals de naam al zegt, è de pagina die op de website is gemaakt met als doel bezoekers van een webpagina om te zetten in klanten, door een relatie van vertrouwen en wederzijds voordeel te creëren.

Via de Landingspagina worden mensen bereikt die geïnteresseerd zijn in een bepaald product/dienst of het oplossen van een specifieke behoefte, en wordt geprobeerd hen te overtuigen om aan te schaffen.

Het voordeel è dat alles gratis is, en heeft als doel een proces van gebruikerseducatie via e-mail te creëren dat hen aan het bedrijf bindt totdat ze klaar zijn om aan te schaffen of geholpen te worden met hun problemen.

Het primaire doel van dit verkoopproces è om te voldoen aan de verzoeken van degenen die dichtbij aankoop staan, zodat er onmiddellijk verkopen en contacten zijn.

In feite is het bedrijf bezig met het creëren van een verkooppagina die in staat is om de koper te overtuigen om het product dat te koop is aan te schaffen.

Mensen worden aangetrokken door een reclameadvertentie die de oplossing voor een specifiek probleem belooft en worden naar jouw landingspagina geleid. In feite wordt het ook wel een “landingspagina” genoemd omdat mensen op die pagina “landen” om een reclameadvies te volgen.

Een gebruiker op een landingspagina laten landen is erg nuttig omdat je precies weet waarom de klant een pagina heeft bezocht, waardoor het voor het bedrijf gemakkelijker wordt om de bezoeker in een klant om te zetten, en onze communicatie moet zo natuurlijk en vertrouwd mogelijk zijn.

Hoe maak je een landingspagina?

Om een landingspagina te maken, moet je rekening houden met enkele belangrijke punten:

  • Kies de tekst: dat wil zeggen de tekst, è een zeer belangrijk punt voor een landingspagina. De tekst moet zo eenvoudig en begrijpelijk mogelijk zijn, alsof je met een vriend of familielid praat.
  • Kies de grafica: Nog eenvoudiger dan de tekst, de grafica moet nauwkeurig, impactvol en beknopt zijn, en onnodige afbeeldingen vermijden die geen enkele verbinding hebben met jouw reclame.à.
  • Kies de inhoud: video's, foto's die passen bij het product, nieuwsbrieven, recensies van mensen die het product al hebben gekocht.
  • Kies de “call to action”: dat is de knop om te drukken om het product aan te schaffen of het formulier in te vullen om je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Het moet zeer zichtbaar zijn en een opvallende kleur hebben om de aandacht te trekken.
  • Kies het adres: in eenvoudige woorden, de URL, bij voorkeur zeer verkort en leesbaar.
  • Kies de advertentie : vermijd vensters die zich openen met "verraad", die door klanten zeer worden gehaat, en maak alleen reclame op de site waar je voor bestemd bent.
  • Kies waarover te praten: schrijf nooit iets over het product dat te koop is in e-mails; gebruik onderwerpen die betrekking hebben op de sector waarin je werkt, dus je kunt gidsen, nieuws, informatie over evenementen schrijven, het belangrijkste is dat het altijd relevant is voor wat je behandelt.
  • Maar hoe overtuig je een gebruiker om zich aan te melden? Uiteraard richten op de klant die al geïnteresseerd is in jouw product! En dat is jouw ideale doelgroep.

    Zodra je de gebruiker hebt overtuigd om zich aan te melden, vergeet dan nooit hem of haar te verlaten! De klant moet gekoesterd worden en altijd op de hoogte gehouden worden van verkoopnieuws.

    Om meer klanten aan te trekken kun je ook je landingspagina promoten, laten we eens kijken hoe:

    • Door een blog te gebruiken: door in je pagina's inschrijfformulieren voor de nieuwsbrief op te nemen, natuurlijk zonder opdringerig te zijn en interessante inhoud aan te bieden om meer klanten aan te trekken.
    • Door advertenties te kopen: gebruikmakend van Google of Facebook.
    Deel dit artikel op sociale media:
    Wil je beginnen met werken met het web?

    Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

    Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

    Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

    Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.