Wat is het aandeel van de uitgaven

Het Share of spending of ook wel SOS genoemd is een aandeel van reclame-uitgaven.

Het wordt gegeven door de relatie tussen de reclame-investering van een bedrijf en die van de totale markt met betrekking tot de voorgestelde sector.

De share of spending geeft de positie van het bedrijf op de markt aan ten opzichte van zijn concurrenten.

Verschil tussen Share of Shipping en Share of voice

Zoals we al zeiden, geeft de Share of Shipping aan in welke positie het bedrijf zich bevindt ten opzichte van de concurrentie.

De Share of voice, daarentegen, drukt het aandeel van de zichtbaarheid van een onderneming uit.

Het wordt berekend met het percentage tussen de GRP die het bedrijf heeft ontwikkeld en die van de totale markt.

De verhouding tussen Share of voice en share of spending  is een van de meest voorkomende methoden voor het beoordelen van de effectiviteit van reclame. 

Index van agressiviteit

De index van agressiviteit wordt gegeven door de verhouding tussen het Aandeel van Uitgaven (SOS) en het Aandeel van de Markt (SOM).

Het is een indicator die de positie van een merk of product ten opzichte van zijn concurrenten beoordeelt.

Het is gebaseerd op de relatie tussen reclame-investeringen en marktaandelen.

Dankzij de index van agressiviteit kan het bedrijf een ideaal budget definiëren voor een bepaalde marketingstrategie.

In feite is het mogelijk om via de index van agressiviteit alle marketingstrategieën van concurrenten te monitoren.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.