Wat is een advertentienetwerk

Een ad network, oftewel een reclame netwerk, è een platform dat de advertentieruimtes van verschillende uitgevers.

Dit verdeelt ze vervolgens in groepen van doelgroepen om ze vervolgens weer op de markt te plaatsen.

Het mechanisme van een ad network werkt "ad veiling", oftewel de onderhandeling en ruil van financiële instrumenten tot uitputting van de aangeboden hoeveelheid in veiling.

Dit platform è was het eerste dat aan bureaus en adverteerders dit soort diensten voor buying.

De advertentieformaten die aan adverteerders worden aangeboden zijn: banners, native ads en video.

Waarom is het advertentienetwerk belangrijk?

Advertentienetwerkplatforms zijn essentieel voor marketing, omdat ze de mogelijkheid bieden om te kopen op basis van prestaties of acties, in plaats van per advertentie-impressie.

Advertentienetwerken fungeren als een technische en commerciële tussenpersoon tussen uitgevers en adverteerders.

Wat betreft het technische aspect zijn er integraties van het aanbod voorzien, om zo hun inventaris aan te bieden.

Het vraaggedeelte dient daarentegen om campagnes te activeren en te monitoren.

Tenslotte betreft het commerciële gedeelte de advertentienetwerken die betalingen en transacties vergemakkelijken.

Concluderend onderhandelen uitgevers overeenkomsten met elke individuele adverteerder om de marktvraag succesvoller aan te trekken.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.