Het is gebaseerd op verschillende waarden, namelijk:
- Rationele waarden: economische efficiëntie, functionaliteit, betrouwbaarheid;
- Emotionele waarden: erkenning, prestige.
De meest voorkomende beoordelingen door individuen zijn die welke zijn ontstaan op basis van het vermogen van het bedrijf om goederen en diensten aan te bieden.
In wezen verwijst het naar hoe werknemers het imago van een bedrijf zien.
Strategieën voor bedrijfsimago
Bij de planning van een reclamecampagne moet rekening worden gehouden met verschillende factoren en waarden die invloed hebben op alle bedrijfsstrategieën.
Via communicatie en perceptie kan een idee van het bedrijf in de geest van de consument worden opgebouwd, zonder dat deze ooit in contact komt met het eigen product.
Ontwerpers, copywriters en alle betrokkenen die werken aan de creatieve kant van communicatie hebben de taak om een merk te ontwikkelen dat potentiële klanten een reeks waarden en emoties kan overbrengen.
De brand identity met de ontwikkeling van een sterk merk, beïnvloedt de corporate image.
Tenslotte percepeert het publiek het beeld als een geheel van sensaties en emoties die het onderscheiden en differentiëren van de concurrent.
Verschil tussen corporate image en corporate identity
Het corporate imago è zeer vergelijkbaar met de corporate identiteit, met een paar kleine verschillen.
De corporate identiteit betreft de acties en componenten van het bedrijf in de loop van de tijd, terwijl het corporate imago è alles is wat het publiek waarneemt van een bedrijf in een kort tijdsbestek.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.