Audience buying is een manier van kopen die betrekking heeft op digitale advertenties.
Het vertaalt zich naar: publieksaankoop en consent aan de adverteerder om de contacten te selecteren die overeenkomen met zijn doelgroep.
Deze aankoopmethode is een effectieve strategie voor marketingprofessionals, omdat het mogelijk maakt om branding- en bewustzijnsdoelen te bereiken.
Strategieën voor audience buying
Het werkt door gegevens over het publiek uit meerdere bronnen te extraheren en aankopen van advertenties te beheren via één enkel platform.
Via audience buying kan het merk zelf zijn doelpubliek creëren.
Om een strategie voor audience buying uit te voeren, is het belangrijk om verschillende strategieën te volgen, namelijk:
- Doelstellingen vaststellen: werk samen met het bureau voor publiek aankoop om de gewenste doelen te bereiken;
- Taken verdelen: iedereen zijn taak en vooraf vastgesteld doel;
- Stel het budget in: en communiceer dit aan het bureau waarmee je samenwerkt;
- Kies technologische platforms: effectief met zijn multimedia kanalen;
- Kaart de klantreis;
- Volg de conversieratio.
De audience buying heeft adverteerders in staat gesteld om directer en breder toegang te krijgen tot het publiek dat als geschikt wordt beschouwd voor conversie.
Met de aankoop van het publiek is het waarschijnlijker dat merken en bedrijven gemakkelijker en sneller de consumenten bereiken die geïnteresseerd zijn in de geadverteerde producten of diensten.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.