In de reclamewereld vertrouwen verschillende bedrijven die actief zijn in de advertentiewereld hun reclame toe aan de Media Centers.
Het Media Center is een bureau waar bedrijven de reclame plannen op de verschillende beschikbare media.
De gebruikte media zijn:
- Gedrukte pers;
- Televisie;
- Radio;
- Internet.
Veel bloggers of uitgevers steunen op de Media Centers voor hun eigen reclame, en slagen erin om ongeveer 80% van de omzet te genereren.
Wat zijn de functies van de Media Centers?
De Media Centers hebben als doel het bedrijf te laten groeien en het ROI te genereren en een positief resultaat voor het bedrijf te geven:
- Merk verspreiden: om het populair te maken;
- Producten verkopen: om de eigen producten wereldwijd bekend te maken;
- Creëer buzz Marketing (mond-tot-mond): om het woord te verspreiden;
- Vraag de publieke opinie: voor een goede recensie;
- Maak een nieuw bedrijf bekend: als een bedrijf nieuw is, is het belangrijk om het merk bekend te maken.
Voor de organisatie van de reclame voor een bedrijf is het belangrijk om marktonderzoek te doen, de trends van het moment te ontdekken, de ontwikkelingen in de reclame en de doelstellingen die bereikt moeten worden.
Voor een effectieve reclamecampagne en om de ontwikkelingskosten te beheren, is het belangrijk om een budget vast te stellen dat het bedrijf aan de Mediacentra toekent.
De belangrijkste Mediacentra in Italië
Diverse zijn de Mediacentra in Italië, de belangrijkste zijn:
- Carat;
- DMC Fullsix;
- Initiative Media;
- LinkMedia;
- Marketing Multimedia;
- MAXUS GLOBAL (GroupM/wpp);
- MCA Mediavest;
- MEC;
- MediaItalia;
- Mindshare;
- Mediacom;
- MPG Media Contact;
- Ogilvy;
- OMD;
- Simple Agency – Aegis Media;
- Starcom Mediavest;
- Universal McCann;
- Vizeum;
- Zenith Optimedia.
Deze Italiaanse Mediacentra vervoeren het grootste deel van de merken "Made in Italy".
De fasen van de samenwerking met de Mediacentra
De Mediacentra volgen de klant door verschillende fasen:
- Preliminaire fase: Het Mediacentrum verzamelt alle noodzakelijke informatie om een effectieve en impactvolle reclamecampagne uit te voeren, en stelt dan de doelgroep van referentie, probeer de gewoonten van consumenten te begrijpen, voer een marktanalyse uit en analyseer de concurrenten;
- Strategische fase: zodra je alle benodigde kennis hebt om de boodschap te verspreiden, is het belangrijk om de doelstellingen vast te stellen die je wilt toevoegen via de uitgevoerde reclame;
- Creatieve fase: in deze fase wordt besloten wat het merk moet communiceren via een specifieke boodschap;
- Planningsfase: er wordt beslist met welke middelen gecommuniceerd zal worden, rekening houdend met het vastgestelde budget;
- Monitoringfase: alle gegevens worden verzameld om de invloed van de uitgevoerde reclame op de vooraf bepaalde doelgroep te verifiëren;
- Rapportagefase: laatste fase maar niet minder belangrijk, presenteer alle gegevens aan de klant en controleer of de promotionele campagne effectief is geweest.
Het Media Centrum verbindt zich rechtstreeks met de zogenaamde Reclamebureaus (een dienstverlenend bedrijf dat zich bezighoudt met het verkopen van advertenties namens de adverteerder) voor: doelen, tarieven, betalingen en vergelijking van rapporten.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.