Het ondersteunend bewijs è een van de fundamentele elementen die gericht zijn op het opbouwen van de advertentie.
Deze motiveren de keuze van de klant om de voorkeur te geven aan een product in plaats van een ander.
Bovendien è het een belangrijk element dat wordt opgenomen in een marketingstrategie.
Wanneer je een advertentie bouwt, heb je verschillende elementen nodig, waaronder: het doel dat bereikt moet worden, de tone of voice, de voordelen, de reden waarom en, inderdaad, het ondersteunend bewijs.
Ondersteunend bewijs en copystrategie
Om effectieve ondersteunende bewijsvoering te hebben, is er behoefte aan een goede copy strategy.
De copy strategy is een document dat alle belangrijke elementen en de kernpunten van een advertentiestrategie definieert.
Het biedt alle creatieve elementen om een overtuigende en impactvolle boodschap te communiceren.
De copy strategy wordt op een schematische manier gestructureerd:
- Benefit: oftewel welke voordelen de aankoop van een bepaald product met zich meebrengt;
- Insight: oftewel de behoefte van de consument die niet is vervuld op basis van de gemaakte belofte;
- Reason why: de argumentatie van de belofte;
- Supporting evidence: element dat een specifieke eigenschap of gedrag van de consument vertegenwoordigt, dat de geldigheid van de belofte aantoont;
- Tone of voice: in welke toon de reclameboodschap wordt gepresenteerd.
- de manier van presentatie van de voordelen die door het product worden aangeboden en de bijbehorende argumenten die als consistent met het te communiceren product en zijn positionering worden geïdentificeerd;
De copystrategie is gebaseerd op het doelpubliek waarop een bedrijf zich richt, namelijk de eigen target.
Tenslotte maakt het mogelijk om de meest creatieve en meest geschikte strategie voor effectieve communicatie te definiëren.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.