Het schema è een overzicht waar alle programmering van televisie en radio uitzendingen wordt weergegeven.
Het is onderverdeeld in:
- Programma schema: geeft de dag van uitzending, het tijdstip en de duur van elke afzonderlijke uitzending aan;
- Reclameschema: geeft aan waar de geplande reclame-ruimtes tijdens de programmering moeten worden geplaatst.
Gewoonlijk geeft het schema het uur van uitzending, de titel en het type van elk afzonderlijk programma aan.
Communicatie van het schema
Het schema wordt gebruikt om zoveel mogelijk luisteraars te krijgen.
In feite wordt de programmering zo georganiseerd dat deze door de eigen doelgroep wordt bekeken.
Bovendien kan het schema variëren afhankelijk van de tijdstippen en de dagen van de week.
De opbouw van het schema volgt verschillende fasen:
- Jaarlijks schema: stelt de redactionele lijn van het netwerk vast en plant de investeringen;
- Seizoensschema: definieert het type en de titels van de programma's die aan de verschillende tijdstippen zijn gekoppeld;
- Maandelijks schema: uitgewerkt op basis van publicatie in kranten en tijdschriften;
- Operationeel schema: geeft precies aan alles watò moet worden uitgezonden (programma's, reclamespots, promoties, aankondigingen enz.)
Dus kan de inhoud van het schema variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals het budget van de omroep, de kijkcijfers van de programma's en de mogelijkheid om programma's aan te schaffen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.