Het panel is een kwantitatief onderzoek naar marketing dat betrekking heeft op een groep consumenten.
Het dient om de aankopen of verkopen te monitoren.
De constructie van een panel betreft dus de bevolking die onderwerp is van onderzoek naar de totale aankopen.
Typen panel
Kwantitatieve marketingonderzoeken kunnen betrekking hebben op verschillende typen populaties:
- Panel gezinnen: is gebaseerd op dagboeken ingevuld door aankoopverantwoordelijken, het stelt in staat om het koop- en consumptiegedrag van gezinnen te volgen;
- Panel winkels: is gebaseerd op de verzameling van aankopen gedaan in verkooppunten, het maakt het mogelijk om de voorraad van aankopen van de detailhandelaar te verifiëren;
- Panel consumenten: is gebaseerd op een steekproef van individuen die worden onderworpen aan interviews.
Ter conclusie kan het panel ook verwijzen naar de gebruikers van een communicatiemiddel of voertuig dat in een bepaalde periode is gebruikt.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.