Wat is verval

Decay is een index die de afname vertegenwoordigt.

Maar waar gaat het om?

In feite geeft decay de afname aan van de effecten van communicatie op potentiële klanten van het merk dat gesponsord wordt.

Het meet dus de daling van spontane herinnering aan de reclame.

Decay-index

Decay wordt bepaald als percentage van de afname van de spontane herinnering aan de reclame tijdens de periode van inactiviteit.

Één van de belangrijkste variabelen die worden gebruikt om de eerdere prestaties van advertentiecampagnes te evalueren.

Decay, kan worden gedefinieerd als uitputting van de reclame en een content die in de afgelopen twaalf maanden een daling van het verkeer heeft ondervonden.

De redenen waarom er een afname van content optreedt zijn:

  • Merken geven prioriteit aan nieuwe inhoud: en daarom stoppen ze met het promoten van oude inhoud op sociale media, in nieuwsbrieven en in reclamecampagnes;
  • Google geeft prioriteit aan de meest recente inhoud: Google monitort drie soorten zoekopdrachten naar nieuwe inhoud, zoals gebeurtenissen die regelmatig plaatsvinden, frequente updates en recente evenementen;
  • Nieuwe concurrenten: een andere schrijver neemt je best presterende inhoud, voegt deze toe om ze veel beter te maken en probeert je positie te ondermijnen.

De achteruitgang van inhoud heeft een negatieve impact op de SEO en daardoor zal de site minder inkomend verkeer hebben.

Strategieën om verval te voorkomen

Om het SEO verkeer terug te winnen, is het belangrijk deze strategieën te volgen:

  • Het aantal woorden uitbreiden en meer inzichten en voorbeelden toevoegen;
  • Verouderde statistieken en verwijzingen vervangen door nuttige informatie;
  • Inhoud promoten in je mailinglijst en op sociale media;
  • Interne links van andere berichten naar pagina's toevoegen.

Oude gegevens vervangen door nieuwe stelt je in staat om eventuele ontbrekende aanvullende inhoud op te merken en deze aan de nieuwe berichten toe te voegen.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.