Waarom kiezen voor het creëren van een Instagram marketing strategie? Gemakkelijke vraag. Instagram heeft inmiddels meer dan een miljard actieve gebruikers per dag en 80% van hen volgt minstens één bedrijfsprofiel.
De mogelijkheden van Instagram zijn immens, maar het is niet eenvoudig om je vaardigheden om te zetten in geld en/of nieuwe klanten.
Instagram Marketing betekent het maximale uit het sociale netwerk van Zuckerberg halen om je klanten en je autoriteit op het web te vergroten. Laten we enkele echt effectieve technieken ontdekken om succesvol te zijn op Instagram!
Hoe een Instagram-profiel professioneel en effectief te beheren
Een bedrijfsprofiel op Instagram werkt als je momenten van dagelijkse bedrijfsvoering deelt met gebruikers, met personeel, eigenaren en werknemers die ook in grappige, leuke en pauzemomenten van klassieke activiteiten worden vastgelegd: het belangrijkste is om authentiek te zijn en... heel menselijk!
Niet alleen, è het ook belangrijk om details van de bedrijfslocaties te beschrijven en iets te laten zien dat je onderscheidt van de concurrentie!
Het geheim van succes op Instagram ligt in het weten te combineren van een copywriting dat is afgestemd op de sociale media, met ook toevoeging van emoji's die kleur geven aan de post en een effectieve visual met mooie, impactvolle beelden en goed doordachte sterke kleuren.
De Hashtags: een nuttige maar weinig menselijke taal
Een ander belangrijk element op Instagram zijn de hashtags.
Deze taal wordt op het web vaak bekritiseerd omdat hij weinig menselijk is.
De hashtag vereist een # voor het woord dat, heel waarschijnlijk, in het Engels zal zijn en met aaneengeschakelde woorden.
Zonder overdrijven kan dit element je potentiële lezerspubliek aanzienlijk vergroten door interessante interesses en profielen te bereiken.
Misbruik het niet, gebruik 5 of 6 maximaal!
Gebruik er één of twee alleen voor jou (de bedrijfs-hashtags) en voeg dan enkele toe die zijn bestudeerd om gemeenschappelijke interesses te bereiken.
De stories en IGTV om het sociale netwerk optimaal te benutten
We hebben de stories besproken in verband met visueel marketing. Op Instagram è het essentieel om een verhaal te creëren (een storytelling te maken).
Interessante IGTV. Een functie die enkele jaren geleden is geïntroduceerd en waarmee ook langere video's kunnen worden toegevoegd, maximaal 15 minuten. Een soort geïntegreerde Youtube in het sociale netwerk van Zuckerberg.
Terugkomend op de stories, è het belangrijk ze te benutten om het publiek zoveel mogelijk te betrekken. Er zijn veel hulpmiddelen om dit te doen zoals peilingen en vragen waar de community blij mee zal zijn om mee te interageren.
Wanneer is het beter om inhoud op Instagram te plaatsen?
In werkelijkheid is er geen exacte en geldige regel voor alle sectoren. Het zou goed zijn om externe tools te gebruiken (of die welke door de applicatie zelf worden aangeboden als je een bedrijfsprofiel hebt) om te begrijpen hoe jouw publiek interactie heeft met jouw berichten.
Eenmaal de tijden geanalyseerd waar de meeste volgers zich aansluiten, experimenteer opnieuw en opnieuw, totdat je de juiste weg vindt, zowel qua aantal berichten per week als qua dagelijkse tijd.
Hoe geld verdienen en leadgeneratie doen met Instagram?
Helaas kunnen er geen links in Instagram-berichten worden geplaatst. De enige manier om gebruikers te leiden en ze in mogelijke klanten te transformeren (naast conversie via telefoontjes en e-mails) is het invoegen van een strategische link in BIO.
Hoe het profiel van Instagram maximaal te benutten
In de biografie van het Instagram-profiel kan een willekeurige link worden ingevoegd (in werkelijkheid zijn er andere tools die het mogelijk maken om meerdere links in te voegen). Ik raad aan
Linktree.Op deze manier kan jouw enthousiaste, betrokken en overtuigde gebruiker door ons project via onze berichten klikken op onze link en zo in jullie funnel komen.
Hoe een funnel op Instagram te maken
In principe, zodra je een overtuigende feed hebt gecreëerd die boeit en relaties opbouwt, is de volgende stap conversie.
Als je een e-commerce hebt, is de eenvoudigste weg natuurlijk om de link naar de online winkel in de bio van het profiel te plaatsen.
Alternatief kun je een speciale landingspagina maken om gebruikersgegevens te verzamelen en leads te genereren, waardoor je een database van potentiële klanten opbouwt.
Tips en trucs voor succes op Instagram
Het is essentieel om een echte community te creëren (als je volgers koopt die weinig geïnteresseerd zijn, heeft het geen zin).
Om dit te doen, onderschep gebruikers en hashtags die echt bij jouw activiteit passen. Zij zullen beginnen met het commentaar geven en interactie hebben met jouw berichten, jouw verhalen en jouw video's.
Het is belangrijk om een goed gedefinieerd contentplan te creëren: foto's, video's maar ook specifieke graphics misschien met zinnen en aforismen die verband houden met wat je doet (waar mogelijk).
Wees creatief! Creëer kleine wedstrijden en competities (ook met echte prijzen).
Neem contact op met micro-influencers (en als je kunt ook invloedrijke influencers) om jouw activiteit te promoten aan steeds grotere publieken.
Een nuttige tip is ook om een homogeen feed te creëren door bijvoorbeeld inhoud in één enkele kleurtoon op te nemen (bijvoorbeeld voor een hotel aan zee zou je een tint blauw kunnen verkiezen).
Wanneer gebruikers beginnen jou te taggen met jouw hashtag en jouw geolocatie (een ander belangrijk element), deel hun inhoud opnieuw op de pagina, ze zullen blij zijn en zeer betrokken!
Laatste advies: zodra je veel interessante verhalen hebt gemaakt, breng ze onder de aandacht door ze te verdelen op basis van interessecategorieën (er zullen aanpasbare miniaturen boven je feed verschijnen).
Dit alles è een dagelijkse en complexe taak, maar als het goed en consistent wordt gedaan, zal het leiden tot een significante toename van je brand awareness, oftewel het bewustzijn dat mensen hebben van jouw merk!
Vergeet niet: gebruik altijd een eenvoudige, jonge en moderne taal in relatie tot de doelgroep van je gebruikers!
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.