De interstitiële reclame bevat advertenties die worden weergegeven wanneer de gebruiker van de ene webpagina naar de andere overschakelt. Het bedekt het hoofdvenster van de browser gedurende een paar seconden en onderbreekt de functies van de inhoud van de webpagina en is een vorm van intrusieve reclame.
De interstitiële reclame heeft een tijdsduur gelijk aan die van een reclame-uiting, kan variëren van 5 tot 30 seconden en bevat muziek, animaties, gif's.
Soorten interstitiële reclame
Interstitiële advertenties kunnen worden onderverdeeld op basis van het type advertentie, dat informatief of reclamematig kan zijn, of op basis van de grootte, waarbij ze de hele pagina innemen of slechts een deel van het scherm.
We kunnen de interstitiëlen dus onderverdelen in:
- Informatieve interstitiëlen: Die betrekking hebben op waarschuwingen over cookies, nemen weinig ruimte in op het scherm en zijn wettelijk verplicht. Bij sommige aanbiedingen zijn er interstitiëlen die vereisen dat je je leeftijd invoert of bevestigt voor inhoud die verboden is voor minderjarigen;
- Advertentie-interstitials: Ze worden gebruikt voor reclame of zelfpromotie, maar de meeste ad-blockers herkennen het en kunnen het blokkeren;
- Probleematische interstitials: berichten die de lezing van een inhoud voor de gebruiker onderbreken.
Hoe maak je een eenvoudige en niet-invasieve interstitial?
Om een interstitiële advertentie te maken, is het belangrijk om verschillende punten te volgen:
- Consistent zijn: de interstitial moet zo veel mogelijk in lijn zijn met de inhoud van de site;
- Bandsnelheid: de interstitial met muziek en animaties kan niet door alle pc's en niet door alle modems 'ondersteund' worden. Het wordt altijd aanbevolen om interstitials te maken die niet moeilijk te laden zijn;
- Duur van de interstitials: om te voorkomen dat de gebruiker zich verveelt of moe wordt, wordt aangeraden om de advertenties niet langer dan 12 seconden te laten duren;
- Toon een interstitial niet meer dan één keer per sessie: als de interstitial goed is, is het niet nodig om het bericht meer dan eens te sturen, omdat het de gebruiker alleen maar kan storen.
Wanneer je een marketingstrategie op basis van interstitiële advertenties creëert, is het belangrijk om je in de schoenen van de gebruikers te verplaatsen en zoveel mogelijk een frisse, eenvoudige en snelle boodschap te sturen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.