Wat is ad inventory

De ad inventory is de advertentieruimte die een uitgever tot zijn beschikking heeft.

De publisher stelt de hoeveelheid advertentieruimte ter beschikking aan adverteerders voor het plaatsen van campagnes display advertising.

De effectiviteit hangt af van de hoeveelheid en de kwaliteit van de ad impression die het vormt.

Letterlijk betekent ad inventory "advertentievorraden" en stelt het in staat om een hele ruimte beschikbaar te hebben om je campagne uit te zenden.

Strategieën voor ad inventory

De advertentieruimte is de totale hoeveelheid ruimte die een uitgever tot zijn beschikking heeft voor zijn advertenties.

De advertentie-inventaris wordt meestal gebruikt voor online adverteren, maar is ook van toepassing op print en andere traditionele media.

De advertentie-inventaris wordt ook gebruikt voor directe verkoop aan adverteerders, om hun website effectief te positioneren.

Of de verkoop gebeurt via advertentienetwerken, die betrekking hebben op de inventaris van meerdere uitgevers voor verkoop aan adverteerders.

De advertentie-inventaris wordt verkocht via: advertentie-uitwisselingen en tussenmarkten.

Advertentie-uitwisselingen zijn een systeem van biedingen in realtime.

Wat betreft tussenmarkten, stellen ze alleen biedingen in realtime mogelijk wanneer de uitgever de advertentieruimte beschikbaar stelt.

Concluderend kan de inventaris worden gesegmenteerd op basis van: de demografische gegevens van de site of de consumenten, de aankoopopties en andere variabelen om het vastgestelde doel te bereiken.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.