Een ad pitch is een reclamepresentatie voor bureaus.
In feite is het een wedstrijd waarin meerdere communicatiebureaus strijden om de toewijzing van een contract voor de uitvoering van een reclamecampagne.
Er zijn twee soorten wedstrijden:
- Creatieve wedstrijd: waar bureaus creatieve voorstellen presenteren om de boodschap te bedenken en te produceren die verspreid moet worden;
- Mediacompetitie: hierbij zijn de media centra betrokken die verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en uitvoering van een mediaplan.
Hoe een reclame te presenteren
Om een reclamecampagne te presenteren, is het belangrijk om de doelstellingen vast te stellen, de doelgroep te vinden en een solide en effectieve idee te hebben dat in verschillende stappen kan worden ontwikkeld:
- Stel de pitch meeting in: een presentatievergadering van het bureau, zodat je je ideeën kunt presenteren. Het is belangrijk om de klant te informeren wie de teamleden zijn die aan de vergadering zullen deelnemen, zoals de creatieve directeur, de copywriter, de account executive;
- Presenteer de introductie: begin een presentatievergadering en geef een beknopt overzicht van de doelstellingen van je marketingcampagne;
- Presenteer je marktonderzoek en casestudy's: presenteer welke strategie goed te volgen is en welke platforms te gebruiken;
- Presenteer creatieve inhoud: laat al je creatieve ideeën zien;
- Beschrijf het budget: inclusief zowel de kosten van jouw creatieve bureau als de verwachte kosten van het reclamebureau.
Bovendien is het belangrijk dat de klant een goede indruk van jouw bedrijf en jouw team krijgt tijdens deze vergadering en bereid is om op jouw vaardigheden te vertrouwen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.