Adstock is een index die de bijdrage van reclame aan de verkopen meet.
Het is een langdurig effect van reclame dat betrekking heeft op het koopgedrag van consumenten en de herinnering aan het merk zelf.
Bovendien is het een model dat weergeeft hoe de reactie op reclame groeit en afneemt in consumptiemarkten.
Reclame vergroot het verbruik op twee manieren:
- Herinnert: consumenten op de markt om hun onmiddellijke merkkeuze te beïnvloeden;
- Onderwijst: om het bewustzijn en het belang van het merk te vergroten.
Wanneer adstock wordt gemeten, wordt ook de effectiviteit van marketing bepaald.
Hoe adstock te gebruiken
Adstock is een model dat aanvankelijk werd gebruikt voor de planning van campagnes.
advertenties.Daarna en nog steeds wordt het gebruikt om de bijdrage van de reclameà aan de basisverkopen op lange termijn te meten, waardoor merkloyaliteit wordt opgebouwd.
Wanneer het merkgeheugen aanhoudt, ontwikkelen de verkopen zich ook in afwezigheid van promotionele activiteiten.
Dankzij adstock vindt er een toename van de verkopen plaats die voortkomt uit de actieve aanwezigheid van het geheugen van een merk.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.