Above The Line (ATL) media en onderscheidt deze van andere kleinere investeringen, zoals het Below The Line.
Bovendien verdeelt above the line met een lijn het budget van een bedrijf tussen traditionele communicatiemiddelen, zoals TV, radio media en de middelen die worden gebruikt voor andere acties, zoals promoties, gesponsord enz.
In de lijn van above the line wordt het deel van het budget dat bestemd is voor media geschreven, in die van below the line de andere acties.
Boven de lijn communicatie
De boven de lijn communicatie vindt plaats wanneer het reclamebericht è wordt overgebracht door traditionele media.
Ze zijn de belangrijkste kanalen waarop wordt geïnvesteerd wanneer men met de eigen boodschap een doelgroep wil bereiken die breder is.
Inderdaad, om een ATL communicatie te definiëren, is het belangrijk te bestuderen wie de advertentieboodschap moet bereiken.
Bovendien is het belangrijk te begrijpen welk type communicatie deel uitmaakt van de ATL-lijn en welke niet.
Bijvoorbeeld, de strategieën van digiital marketing en display marketing kunnen worden beschouwd als een vorm van above the line communicatie.
Voordelen van above the line communicatie
Wanneer men een marketingstrategie uitvoert, is het belangrijk om doelen vast te stellen die moeten worden bereikt.
Above the line communicatie stelt merken in staat om meer
zichtbaarheid ten opzichte van andere vormen van communicatie omdat het media als voertuig benut.Bovendien maakt het mogelijk om de lees- en navigatie-ervaring van de gebruiker te onderbreken zodat hij een bepaalde aandacht aan boodschappen besteedt die hij in een andere context zou negeren.
Tenslotte slaagt het erin om de merkidentiteit te definiëren en over te brengen, waardoor zijn boodschap een breder publiek bereikt en het meer conversies kan ontvangen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.