Wat is user generated content?

Gebruikersgegenereerde inhoud è, in feite, het gebruik van inhoud die door dezelfde gebruikers is gegenereerd die je volgen, geplaatst op sociale media maar niet alleen.

UGC è inmiddels een uiterst waardevolle vorm van inhoud, vooral voor sociale media, maar ook voor blogs, forums en andere dynamische pagina's.

Nuttigheid à en strategisch beheer van gebruikersgegenereerde inhoud

Voor wie sociaal doet, voor wie pagina's beheert namens derden, of voor bloggingprofessionals, is deze vorm van inhoud uiterst waardevol om zowel een volledig redactieschema, modern en innovatief op te stellen alsook om sociale bewijskracht aan je merk te geven.

Een inhoud van een volger op de Instagram-feed of op de Facebook-tijdlijn plaatsen of een post van een gebruiker op je blog publiceren, kan echt nuttige acties zijn om betrokkenheid te creëren en leven te geven aan een virale netwerkgemeenschap of om nieuwe impulsen aan jouw community te geven.

UGC verhoogt je brand awareness en kan je ook helpen om nieuwe leads te verkrijgen, bovendien is het een volledig gratis inhoud.

User generated content is nuttig voor het structureren van de bedrijfscontentstrategie.

Praktische voorbeelden van User generated content

Er zijn veel soorten UGC, waaronder:

  • Video's en fotowedstrijden: organiseer een wedstrijd in je feed die een gebruiker beloont op basis van likes, de schoonheid van de foto, opmerkingen of wat dan ook dat je maar kunt bedenken. Af en toe kun je deze specifieke inhoud creëren om de berichten te diversifiëren, dezelfde logica geldt voor video's. 
  • Foto's publiceren die aan jouw merk zijn gekoppeld: bijvoorbeeld op een e-commerce site met hashtags en tags naar jouw pagina om vervolgens de producten te promoten.
  • Recensies ook op social media: goede recensies of via portalen zoals TripAdvisor of via Instagram-verhalen bijvoorbeeld, zijn een uitstekende manier om gebruikers de kwaliteit van je werk te laten begrijpen.

Verschil tussen buzz marketing en User Generated Content

Het verschil tussen Buzz marketing en User Generated Content ligt in de bereidheid van de marketingstrategie.

Ik leg het beter uit: de buzz marketing wordt bewust ontwikkeld uit de wens van het bedrijf zelf, terwijl UGC daarentegen spontaan door de gebruiker wordt gecreëerd en pas later door het bedrijf wordt benut om engagement te creëren.

User generated Content is een vorm van marketing die echt nuttig is en met een budget van nul!

Gebruik het om de weerklank van uw online activiteit te vergroten.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.