Wat is opt-out?

Opt-out is een afwijzing, waarbij de gebruiker die zich heeft ingeschreven voor een mailinglijst vraagt om te stoppen met het ontvangen van informatieve of promotionele e-mails.

De opt-out bestaat uit het versturen van informatieve, commerciële en reclamecommunicaties naar consumenten zonder hun toestemming.

Bijvoorbeeld: het bedrijf stuurt een bericht naar de consument voor een eerste contact waarin het de mogelijkheid biedt om het ontvangen van andere berichten te weigeren.

Bij gebrek aan deze weigering kan het bedrijf doorgaan met het versturen van commerciële communicatie naar de gebruiker, totdat deze aangeeft geen interesse meer te hebben.

Verschil tussen Opt-in en Opt-out

mail marketing.

De Opt-in is een toestemming van de gebruiker om opgenomen te worden in een

 mailinglijst en het ontvangen van reclamecommunicatie.

De gebruiker verstrekt dus zijn e-mailadres en de verwerking van persoonlijke gegevens.

Dus, terwijl er bij de opt-out een afstanddoening van het verzenden van persoonlijke e-mails moet zijn, moet er in het geval van de opt-in een instemming zijn.

Een voorbeeld van een opt-out systeem kan de mogelijkheid zijn om voor commerciële doeleinden op uw telefoonnummers te worden benaderd.

In dit geval staat de wet inderdaad toe dat de professional potentiële klanten benadert zonder dat hiervoor toestemming nodig is. 

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.