De overlay is een advertentie video commercial.
Het heeft hetzelfde formaat als de banner en bestaat uit inhoud achter een donkerder achtergrond.
Het verschijnt ook als een tekstuele advertentie die aan de boven- of onderrand van het browservenster staat.
De overlays zijn dus ontwikkeld om de inhoud van video's op het web te monetiseren.
Monetisering van inhoud
Tegenwoordig gebruiken adverteerders de wereld van het web voor reclame.
Ze gebruiken YouTube en Google om video-inhoud van advertenties commercials te monetiseren.
Een studie heeft aangetoond dat adverteerders overlay-advertenties hebben gebruikt om op andere websites te verschijnen waar de YouTube-video's al waren ingebed.
De advertentie-inkomsten die voortkomen uit de overlays die op bepaalde video's worden gebruikt, zorgen er dus voor dat ze sneller monetiseren dan klassieke advertenties.
Promotionele inhoud
De overlay-advertentie bevordert de doelstellingen van vastgestelde marketing.
Deze vorm van promoties kan worden gebruikt om de herkenning van het merk te vergroten, om een product, een dienst te promoten of zelfs om het dagelijkse verkeer naar een website te verhogen.
Concluderend verhoogt deze vorm van video-advertising de waarde, interesse en potentiële betrokkenheid van kijkers.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.