Leadgeneratie è letterlijk de generatie van contacten. In feite, samengevat, gaat het om marketingstrategieën die zich richten op het creëren van lijsten met potentiële klanten.
Leadgeneratie heeft als doel het verwerven van basisinformatie over potentiële klanten.
De leads en technieken voor leadgeneratie
Een lead è het contact van een klant. Gewoonlijk gaat het om e-mail, nummer en telefoon.
Deze informatie komt bij het bedrijf dankzij strategieën, ook complexe, van marketing die gericht zijn op het aantrekken van potentiële klanten en hen aanmoedigen hun gegevens achter te laten. Een voorbeeld hiervan is de lead magnet, die pagina die speciaal is ontworpen om de toename van potentiële klanten te katalyseren.
Heel vaak is de landingspagina è de context waarbinnen de technieken voor leadgeneratie zich meer ontwikkelen.
Verschil tussen lead en prospect
In een verkoopfunnel zou de lead moeten veranderen in prospect.
De prospect is een daadwerkelijke klant, zeker geïnteresseerd, terwijl de lead alleen potentieel is en dus niet zeker is van aankoop.
De derde fase van de verkoopfunnel is duidelijk de conversie en dus de verkoop zelf.
Marketeers gebruiken tools en platforms voor leadgeneratie die in staat zijn om te meten en te berekenen wat de kosten per lead zijn, dat wil zeggen de eenheidskost voor elke individuele verworven contact.
Facebook- en Google-campagnes hebben in hun businessmanagers indicatoren die deze gegevens registreren. Niet alleen dat, er bestaan ook gerichte advertentiecampagnes voor leadgeneratie.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.