Wat is linkbuilding

Link building is een techniek SEO die betrekking heeft op het bouwen van een netwerk van koppelingen tussen een site en andere.

De link van een site biedt gebruikers alle antwoorden die ze verwachten wanneer ze naar een zoekopdracht zoeken.

Links zijn hypertextkoppelingen in HTML, die van de ene website naar de andere verwijzen.

Hoe meer interne koppelingen er zijn, hoe beter Google zal begrijpen dat de betreffende pagina belangrijk is.

Typen link building

Er zijn verschillende typen link building, namelijk: 

  • Redactionele links: links verkregen via redactionele activiteiten van andere sites;
  • Link naar bronnen: consisteert in het toevoegen van een link door een website die een gratis tool citeert;
  • Wederzijdse links: gebeurt wanneer de webmasters van twee of meer verschillende sites overeenkomen om "backlinks" te creëren om hun respectieve sites wederzijds te verbinden;
  • Forumlink: bestaat uit het invoegen van een link in de handtekening van je gebruikersnaam op forums.

Al deze backlinks kunnen alleen nuttig zijn als ze allemaal daadwerkelijk nuttig zijn voor de gebruiker.

Linkbuildingstrategieën

Linkbuilding, zoals we al hebben gezegd, is een SEO-techniek.

Laten we specifieker worden: het is een strategische activiteit gericht op het verhogen van het aantal inkomende links naar een website.

Met deze techniek verwerft de site meer autoriteit aan   van de zoekmachine.

Inderdaad, Google kan de herkomst, kwaliteit, aard, relevantie en betekenis van verschillende gelinkte links beoordelen.

De manieren en strategieën voor linkbuilding zijn talrijk en allemaal even effectief.

Een van de meest geldige is om geoptimaliseerde artikelen te maken voor een of meer specifieke zoekwoorden om een mogelijke verdieping van het behandelde onderwerp weer te geven.

Bovendien kan het in een linkbuilding-strategie nuttig zijn om de frequentie van follow en nofollow links te variëren.

Waarom?

Zij creëren een natuurlijk backlinkprofiel en kunnen helpen bij het ontwikkelen van organisch verkeer naar de site.

Een andere belangrijke strategie is die van citaten.

Er zijn verwijzingen die geen links bevatten, maar als ze afkomstig zijn van goede bronnen, worden ze door Google als gezaghebbend beschouwd.

Laatste maar niet minder belangrijk is die van  het gebruiken van thematische fora over de onderwerpen die op de site worden behandeld of over de producten die op de eCommerce worden verkocht om deze op het juiste moment te linken.

Het verkrijgen van links op je eigen website è een winnende strategie voor je SEO.

É belangrijk, daarom, om de juiste technieken toe te passen die in staat zijn om linkbuilding voor je website te genereren.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.