Wat is employee retention

De term retention verwijst naar een actie van behoud, die binnen marketing kan betekenen "het behouden van een klant", zodat ze dicht bij het merk blijven en zich dit herinneren bij toekomstige aankopen.

Retentionstrategieën zijn onderverdeeld in twee aspecten: loyaliteit en behoud van de klant.

In tegenstelling tot de customer retention, die technieken toepast om klanten te stimuleren om nieuwe producten uit te proberen of een aankoop te herhalen en zo relaties met hen op te bouwen, is employee retention een marketingstrategie die bedrijven in staat stelt om werknemers aan te trekken en te behouden. 

Strategieën voor Employee retention

Employee retention stelt het bedrijf in staat om de capaciteit te hebben om marketingstrategieën toe te passen om getalenteerde werknemers aan te trekken en ze langdurig te behouden.

De eerste stap naar het succes van een bedrijf è is om een team van medewerkers te hebben dat bestaat uit competente, gemotiveerde en tevreden werknemers.

Het uitvoeren van een strategie voor Employee Retention è is erg belangrijk voor het succes van de onderneming, de belangrijkste gebruikte strategieën zijn:

  • Een selectie maken van personeel: dus, gekwalificeerde werknemers aannemen die de doelstellingen en waarden die het bedrijf stelt, bereiken;
  • Luisteren naar de werknemers: communicatie met je eigen werknemers è erg belangrijk om nieuwe ideeën, zakelijke inzichten te delen en in praktijk te brengen, en kan dus positieve inzichten opleveren;
  • Opleiding aanbieden: het stimuleren van de opleiding van werknemers verhoogt de tevredenheid van de middelen en bevordert steeds betere resultaten;
  • Passende compensatie aanbieden: il salaris van elke werknemer moet in overeenstemming zijn met het niveau van competentie en ervaring dat een werknemer bereikt;
  • Erken de behaalde doelen: wees dankbaar voor de behaalde doelen van de medewerkers en geef hen prijzen om hen te motiveren de kwaliteit van het werk en de productiviteit hoog te houden;
  • Bied een comfortabele werkomgeving: het is belangrijk om rekening te houden met het comfort van de werkplek om te profiteren van een aangename en functionele omgeving.

Het is noodzakelijk te onthouden dat medewerkers geen robots zijn, maar mensen die zich zorgen maken over waar ze werken, hoe ze werken en met wie ze werken.

Het aangenaam maken om met jouw bedrijf te werken zal leiden tot optimale prestaties van jouw medewerkers.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.