De reden waarom è de tekstuele blootstelling van hoe het bedrijf zijn zakelijke doelstellingen wil concretiseren.
De reden waarom wordt geformuleerd door te antwoorden op vragen die een klant zich zou kunnen stellen.
Wat voegt dit product toe? Wat heeft het meer dan de anderen?
Kenmerken en doelstellingen van de reden waarom
In de fase van het creëren van de reden waarom worden ontwikkeld:
- De technieken om het belangrijkste doel te ondersteunen;
- Het ondersteunend bewijs, het sterke punt dat ook kan worden herleid tot de Up Selling Proposition die jou kenmerkt om het doel te bereiken;
De reden waarom è het laatste deel van het proces van bedrijfsontwikkeling (de copy strategy).
We beginnen met het product, dat bepaalde kenmerken zal hebben, daarna zullen we uitkomen bij de identificatie van de USP en de voordeel.
Het voordeel vult de hiaten van de inzicht (dat in dit geval de nog onvervulde behoefte van de klant uitdrukt). De reason why zal dit voordeel bevestigen door het in zijn geheel te definiëren.
Het voordeel, of eindvoordeel, is hetgeen dat de reason why aan de eindklant zal brengen in kwalitatieve termen en van ROI.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.