Search advertising (SEA) is de advertentie die wordt weergegeven in zoekmachines zoals Google.
In search advertising campagnes betaalt de adverteerder een bepaald bedrag om een link naar zijn website in te voegen.
Hij voegt links toe op woorden of termen die relevant zijn wanneer een gebruiker zoekt.
Strategieën voor search advertising
SEA biedt websitebeheerders de mogelijkheid om advertenties te publiceren op plaatsen waar potentiële klanten gericht en regelmatig naar producten en diensten zoeken.
Gebruikers beschouwen search advertising advertenties niet als opdringerige en vervelende reclame, omdat ze gericht zijn op een publiek dat daadwerkelijk geïnteresseerd is in een product of dienst.
Dus voor websitebeheerders is SEA een zeer effectief hulpmiddel om het verkeer naar hun pagina te verhogen, de populariteit van hun merk te bevorderen en conversies te genereren.
Om een uitstekende reclamecampagne te hebben en de boodschap naar de juiste doelgroep te verspreiden, moet SEA verschillende doelen bereiken:
- Verhoog het verkeer: è het belangrijkste doel van SEA. É zeer belangrijk om bezoekersstromen naar uw site te leiden, om een goede indexering op de eerste pagina te verzekeren en het aantal organische gebruikers die uw site bezoeken te verhogen;
- De populariteit van het merk bevorderen: SEA is een efficiënt marketinginstrument om de zichtbaarheid van een merk te vergroten, het neemt de zoekwoorden voor zijn product- of dienstgebieden met advertenties;
- Conversie genereren: SEA wordt betaald wanneer het erin slaagt potentiële klanten te overtuigen om uw producten of diensten aan te schaffen zodat er conversies, dat wil zeggen wanneer een geïnteresseerde persoon een klant wordt.
Dus, SEA is een goede methode om advertenties online te plaatsen op webpagina's die de resultaten van de zoekmachinequery's tonen.
Verschil tussen keyword advertising en search advertising
Het zijn twee zeer vergelijkbare vormen van reclame, met iets dat ze onderscheidt: de keyword advertising is een online advertentie die alleen wordt weergegeven als de gebruiker met de muiscursor boven een of meer keywords in de reeds aanwezige tekst op een webpagina van een uitgever staat.
De search advertising daarentegen onderscheidt zich van de keyword advertising omdatde betaalde link naar de website van de adverteerder wordt gepubliceerd in de SERP (zoekmachine resultatenpagina
Buiten zoekmachines wordt de link gepubliceerd in ruimtes die niet betrekking hebben op klassieke tabeladvertenties.
Ze worden gecreëerd dankzij het vermogen van zoekmachines om de inhoud van de webpagina's van aangesloten sites te lezen en de gesponsorde links binnenin weer te geven.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.