Wat is trading up

De trading up bestaat uit het toevoegen van waarde aan het product.

In de praktijk wordt het product voorzien van nieuwe kenmerken die voordelen bieden die boven de standaard voor consumenten uitkomen.

De trading up voegt aan een productlijn die al bestaat, andere nieuwe producten toe met een hogere kwaliteit en prijsklasseprijs.

Het belang van trading up

De trading up is gebaseerd op de overtuiging dat elk product dat veel kost, moet voldoen aan de behoeften van de consument.

Bovendien is de strategie gebaseerd op het belang van emotionele betrokkenheid , wat drie verschillende voordelen met zich meebrengt:

  • Het product is anders dan andere wat betreft het ontwerp, het is zonder defecten en è in staat om de beloften aan de consument na te komen;
  • Het product genereert een functionele prestatie die beter is dan die van de concurrentie;
  • Verhoogt de waarde van merk en ontwikkelt de betrokkenheid van de consument.

Dus, trading up roept echte emoties op en zorgt ervoor dat je producten anders zijn dan alle anderen in stijl, in ontwerp en vooral in kwaliteit.

Trading down, daarentegen, is de introductie van nieuwe producten die behoren tot een lagere prijsklasse dan je eigen lijn.

Deze strategie wordt gebruikt om kosten te verlagen en in staat te zijn om producten tegen meer concurrentiële prijzen aan te bieden.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.