Broadcasting is een communicatiesysteem dat zich ontwikkelt via de transmissie van audio- of videosignalen door één enkele zender naar een groot aantal ontvangers.
In de marketingsector wordt broadcasting gebruikt om de verschillende vormen van communicatie gericht op een massapubliek aan te duiden.
In tegenstelling tot traditionele reclame, maakt broadcasting het mogelijk om een zeer breed publiek te bereiken, deze communicatie wordt ook wel unidirectioneel genoemd.
Typen Broadcast
We kunnen verschillende soorten uitzendingen definiëren:
- Lokale Broadcast Adres: elk netwerk heeft een gereserveerd broadcastadres, dat alle deelnemers van het netwerk in staat stelt om een overeenkomstige broadcast te verzenden, dit wordt gebruikt om pakketten binnen zijn lokale subnet (lokale sub-netwerk) te verzenden;
- Subnet Broadcast Adres: wordt gebruikt om een pakket door te sturen via het broadcastadres dat betrekking heeft op hun specifieke subnet;
- Netwerk Broadcast Adres: wordt gebruikt om een pakket naar alle adressen van een classful netwerk (klassen van adressen die worden gebruikt om de adresseringsruimte te verdelen).
Het broadcasting communicatiemodel is achterhaald door de opkomst van nieuwe technologieën en de verspreiding van Internet die het koopgedrag van de consument hebben veranderd.
De consument is niet langer een passieve gebruiker maar een actieve speler als het gaat om het aankoopproces, en is in staat om de aankoopbeslissingen van andere consumenten te beïnvloeden.
Daarom ontstaat narrowcasting, dat bedrijven in staat stelt om op een gepersonaliseerde manier met de klant te communiceren, in tegenstelling tot broadcasting dat een statische communicatie heeft.
Inderdaad, om deze reden is narrowcasting effectiever in het aantrekken van de aandacht van het publiek dan de klassieke broadcasting-activiteiten.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.