Wanneer we het hebben over bundeling, verwijst dit naar een promotionele aanbieding waarbij twee producten tegen een unieke prijs worden verkocht.
Dit biedt de klant voordelen, zoals de prijsverlaging.
Het doel van bundeling is om de verkoop te stimuleren om de consument te converteren.
Bundelingsstrategieën
Bundeling is een veelgebruikt promotioneel hulpmiddel.
Het werkt zo: het bedrijf promoot een product dat minder goed verkoopt met een beter verkopend product om de proef van een nieuw product te bevorderen.
Er zijn twee verschillende soorten bundelingsstrategieën:
- Puur: betreft twee goederen die alleen samen op de markt beschikbaar zijn;
- Gemengd: betreft twee goederen die zowel samen als afzonderlijk beschikbaar zijn; in het geval van gezamenlijke verkoop is de prijs van de bundel lager dan de som van de prijzen van de twee afzonderlijke producten.
Bundlingstrategieën zijn zeer effectief omdat ze, door de prijs te beïnvloeden, consumenten kunnen aantrekken en omzetten in klanten.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.