Wat is de decision maker

De decision maker è een onderwerp dat in een bedrijf de beslissingsbevoegdheid heeft.

Het is een persoon die een belangrijke positie in een onderneming heeft, vooral op organisatorisch niveau.

Een beslissing nemen in een zakelijke context kan een langdurig, veeleisend en complex proces zijn.

Inderdaad, de decision maker gebruikt specifieke methoden voor het zoeken en verwerken van informatie om vervolgens beseffingsstrategieën uit te voeren.

Als de verantwoordelijkheid voor het nemen van beslissingen wordt toevertrouwd aan een groep individuen, spreekt men van decision-making unit.

In de meeste gevallen is het belangrijk om na te denken over beslissingen te nemen, zelfs wanneer er onzekerheid is.

Men kan de mogelijke alternatieven die er in de toekomst kunnen zijn niet voorspellen; inderdaad, de decision maker kan alleen maar schatten welke verschillende strategieën effectief kunnen zijn.

Verschil tussen Decision-maker en Opinion-maker

In de sector van marketing en communicatie is het bedrijf è geconcentreerd op de decision maker, maar is ook de figuur van de opinion maker erg belangrijk.

Als de decision maker beslissingen neemt over marketingstrategieën en over de communicatie van de reclameboodschap, is de opinion maker het individu dat informatie verstrekt over een specifiek product of dienst aan geïnteresseerde partijen met als doel hen naar aankoop te leiden.

Inderdaad heeft hij een hoog relationeel potentieel en een goede reputatie, omdat hij in staat is om de publieke opinie te beïnvloeden.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.