De Cost Per Acquisition, ook wel CPA genoemd, è de eenheidskost die wordt verkregen via een marketingstrategie.
In de praktijk draagt de adverteerder kosten voor elke conversie die wordt behaald.
De cost per acquisition beoordeelt de productiviteità van een reclamecampagne en geeft de efficiëntie van de media aan wanneer zij een reclameboodschap overbrengen.
Wat betreft de digitale marketing, wordt de cost per acquisition è gebruikt om campagnes voor display advertising te plannen en aan te kopen.
Hoe de cost per acquisition te berekenen
De cost per acquisition wordt verkregen:
Kosten van de advertentieactie/aantal conversies
De behaalde conversies worden gegenereerd door dezelfde advertentiecampagne.
Marketingcampagnes moeten, naast de cost per acquisition, ook rekening houden met de Cost per contatto (CPC), Cost per click (CPC), Cost Per Action (CPA).
Bij brand awareness zijn de belangrijkste kostenindicatoren echter de Kosten per duizend (CPM) en de Kosten per GRP (CPG).
De belangrijkste parameters die de effectiviteit van marketingcampagnes meten zijn: de responspercentage, het conversiepercentage en het aankoopbewijs.
Concluderend kunnen we stellen dat de kosten per acquisitie è een metric is die het mogelijk maakt om de effectiviteit van online reclamecampagnes te evalueren.
Waarom CPA een belangrijke metric is
De kosten per acquisitie, è een belangrijke metric die wordt gebruikt om de conversiepercentages te meten.
Conversies zijn een belangrijke indicator voor de effectiviteit van een marketingcampagne, dus biedt de CPA beoordelingen van het succes van een campagne.
De kosten per acquisitie worden gebruikt in verschillende betaalde marketingmiddelen:
- PPC;
- Affiliate;
- Sociale media;
- Content Marketing;
Het kan ook worden gebruikt voor SEO en voor een e-commerce en andere platforms zonder directe advertentiekosten.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.