De Cost per Click of CPC è de eenheid van maat voor de betaling van reclamecampagnes met als doel klikken te verkrijgen op jouw link die in de advertentie is opgenomen.
Deze modus è alleen beschikbaar voor bepaalde soorten campagnedoelen, bijvoorbeeld verkeer genereren naar jouw website.
In dit geval kun je overwegen om biedstrategieën op basis van CPC toe te passen:
- Maximaliseer de klikken: è een strategie voor automatische biedingen en è de beste manier om biedingen voor klikken te doen. Je hoeft alleen maar een dagelijks budget in te stellen en het Google Ads-systeem zal ervoor zorgen dat je het grootste aantal klikken krijgt door jouw biedingen te beheren.
- Handmatige bieding gebaseerd op CPC: è een strategie die je in staat stelt om zelf de biedingen voor jouw maximale CPC te beheren.
Stel verschillende biedingen in voor plaatsingen of voor zoekwoorden en selecteer welk doel je de grootste hoeveelheid budget wilt toewijzen.
Hoe bereken je de kosten per klik?
De formule om de CPC te berekenen is:
CPC = CAMPAGNEKOSTEN / AANTAL KLIKS
Voorbeeld
Laten we een voorbeeld nemen:
Als we een campagne maken met als doel verkeer en we betalen 1000 euro voor 10000 vertoningen die 500 klikken hebben gegenereerd, zal de berekening zijn:
CPC = 1000 / 500 = 2 euro
De kosten per klik van onze voorbeeldcampagne zullen 2 euro.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.