De CPG is de kosten die de adverteerder betaalt om een reclamecampagne te ondersteunen.
De GPC dekt ook de kosten van GRP, dat als voertuig de massamedia gebruikt om een evaluatie van reclamecampagnes te maken.
De kosten per CPG worden ontwikkeld op basis van de eigen doelgroep.
De marketingsector is voortdurend in verandering, dus het succes van reclamecampagnes hangt af van hoe adverteerders effectief reageren op veranderingen, door aanpasbare advertenties te voeren voor de gekozen doelgroep.
Het marketingteam moet zich aanpassen aan de veranderingen in de sector als gevolg van technologische verbeteringen.
Hoe CPG te berekenen
De CPG wordt verkregen door de reclamekosten van een medium of voertuig van elke individuele advertentie te delen door alle GRP's die door dezelfde reclame zijn ontwikkeld.
De winkelervaring is veel meer geworden voor kopers, maar veel competitiever voor wat betreft de merken.
Zeer belangrijk! Evolueren en aanpassen van je marketingstrategieën om altijd bij te blijven met de trends van het moment, dus als de advertentie verandert, is het belangrijk om de CPG aan te passen.
Wetenswaardigheid
Als er kopers zijn in de verkoop van producten en diensten, betekent dit dat ze waarde hechten aan dat specifieke product.
Dus worden producten niet langer geclassificeerd als "hoog" of "laag" in overweging, maar of een product interessant is, is al in overweging genomen.
De CPG zijn verdeeld in categorieën zoals consumptiegoederen, alcoholische dranken, kruiden.
Om potentiële kopers te bereiken is het belangrijk om platforms uit te breiden waar mensen die zich met het web verbinden op een zeer zachte manier leren.
Concluderend is het belangrijk om de verschillende veranderingen uit het verleden, heden en de toekomst in de relevante sector te experimenteren om een effectieve impact op de activiteit te hebben.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.