Wat is de doelgroep

Per target group indichiamo un insieme di consumatori che hanno delle caratteristiche che li accomuna (reddito, età, bisogni) ai quali è rivolta un'azione pubblicitaria.

In pratica al target group è destinata una campagna di marketing e si divide in:

  • Analisi marketing socio-economica: waar een groep consumenten wordt geïdentificeerd op basis van demografische en sociaal-economische omstandigheden;
  • Analisi marketing psico-sociologica: waar een groep consumenten wordt geïdentificeerd op basis van de analyse van hun behoeften.

Prima di lanciare una pubblicità, si raccolgono e analizzano le opinioni su un campione di target group a cui è riferito. 

Come fare un'analisi del target?

Per effettuare un'analisi del target possiamo seguire dei punti importanti:

  • Immaginare il cliente adatto al prodotto o servizio che immetti sul mercato: 
    • Aan wie is onze reclame gericht?
    • Wat is de gemiddelde leeftijd van onze klant?
    • Welke behoeften moeten we vervullen?
  • Feedback van consumenten verkrijgen: om te kunnen beoordelen of onze doelgroep ideeën succesvol zullen zijn;
  • Sites monitoren: waar wordt gecontroleerd wie de site heeft bezocht, interesses, leeftijd, locatie en waar we de smaken en hobby's van onze consumenten kunnen verdiepen om ons ideale doelwit te bereiken.

Het is erg belangrijk om de doelgroepanalyse uit te voeren door je verwachtingen te combineren met de werkelijke gegevens om een positief resultaat te behalen.

Vergeet niet!

Zorg ervoor dat je je publiek blijft zoeken omdat het voortdurend evolueert en voer kwantitatieve analyses uit die rekening houden met de kenmerken van de consument om een specifieke doelgroep te raken.

Misschien ben je geïnteresseerd in: Wat is de target?

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.