De mediacombinatie è de combinatie van alle communicatiemiddelen die het mogelijk maken om marketingstrategieën te adopteren via kanalen die het mogelijk maken om de ROI (rendement op investeringen in reclame) te maximaliseren.
Meestal betreft het alle beslissingen met betrekking tot de keuze van de kanalen waarlangs de reclameboodschap kan worden overgebracht.
Dus houdt het in dat men in staat is om de verschillende media te gebruiken, die helpen om de gestelde doelen van een specifieke reclamecampagne zo goed mogelijk te bereiken, zonder kostenverspilling.
Mediacombinatiestrategieën
Om een goede marketingstrategie en het succes van de reclamecampagne te hebben, moet men een communicatieplan opstellen dat stappen omvat die doorlopen moeten worden in de loop der tijd.
Om het gebruik van media te plannen, is het belangrijk om een soort communicatiekalender te creëren die aangeeft welke advertentiemiddelen te gebruiken, hoe lang en hoe ze gecoördineerd moeten worden:
- Media planning: stelt je in staat om de campagne maximaal te optimaliseren, de kosten te verlagen en de effectiviteit van de reclame lancering te verhogen;
- Media studie: Een goed doordachte mediacombinatie is een hulpmiddel dat je helpt om je communicatie optimaal voor te stellen;
- Communicatie verspreiden: dankzij de professionaliteit en ervaring van het eigen team zal er een succesvolle communicatie plaatsvinden en een effectieve reclamecampagne.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.