Wat is time to market

De time to market is de tijd die een product nodig heeft van ontwerp tot commercialisering.

In de praktijk geeft het aan hoe nieuwe producten op de markt komen.

Het is dus het proces van: ideeënvorming, ontwerp en productie van een nieuw product.

Het doel van dit proces is om de lancering op de markt van producten te versnellen voordat de concurrenten.

Aandacht!

Een te grote vermindering van de time to market kan het levenscyclus van het product verkorten en de kwaliteit ervan in gevaar brengen.

Hoe de time to market te verlagen

De time to market verlagen betekent het versnellen van het proces van de lancering van een product op de markt.

Om de time to market te verlagen is het belangrijk om enkele belangrijke punten te volgen:

  • Gebruik maken van collaboratief management: het is belangrijk om een interne communicatie te hebben, om samenwerking en een goede werking van het team aan te moedigen. Met collaboratief management zorg je ervoor dat informatie breder en effectiever wordt verspreid;
  • Hulpbronnen optimaliseren: kosten moeten worden verlaagd door ook de wachttijden tussen de fasen van productrelease te beperken;
  • Automatiseren en activiteiten verdelen: het is mogelijk om ervoor te zorgen dat alle taken duidelijk zijn begrepen en toegewezen, zodat er veel tijd kan worden bespaard;
  • Snel aanpassen: het bedrijf moet flexibel zijn om te reageren op veranderingen in de economie, door informatie te verzamelen om hiervan te profiteren;
  • Klantloyaliteit opbouwen: als de time-to-market wordt verkort, is het waarschijnlijk dat het product bovenaan de ranglijst staat ten opzichte van concurrenten;
  • De platforms vinden waar klanten zich bevinden: het is belangrijk om de juiste verkooppunten voor uw product en uw klanten te vinden.

Sommige informatiebeheertools kunnen helpen bij marktonderzoek en bij vergelijking met concurrenten.

Voordelen van time to market

We kunnen time to market ook definiëren als een voorbereiding voor de lancering van een product.

Het kan verschillende voordelen voor het bedrijf opleveren, waaronder:

  • Een verhoging van de productiviteit;
  • Een verhoging van de kwaliteit door fouten te verminderen en tijd te besparen;
  • Een betere betrouwbaarheid van gegevens;
  • Een grotere reactietijd op de markt.

Bovendien, hoe beter het bedrijf de behoeften van de klanten kan vertalen in producten, hoe groter zijn concurrentievoordeel ten opzichte van de concurrentie zal zijn.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.