De referral bestaat uit verwijzingen of aanbevelingen van personen die contact opnemen met het bedrijf en derden suggereren om zich tot datzelfde bedrijf te wenden voor hun uitstekende prestaties.
Meer specifiek zijn dit alle initiatieven van marketing die deze partijen betrekken voor de acquisitie van nieuwe klanten.
Deze technieken worden gecombineerd met mond-tot-mondreclame, in feite nemen bedrijven personen aan die al een bepaald product hebben geprobeerd om een communicatie en een conversie effectiever te maken.
Referral programma
Het referral programma, is niets anders dan een overeenkomst waarbij de referral, oftewel de persoon die is aangenomen om een product te adverteren, een commissie op elke verkoop.
Er zijn veel formules voor referralprogramma's, de belangrijkste is die van member-get-member die ook voordelen biedt voor nieuwe leden.
Als je al klant bent en een andere meeneemt, ontvang je een korting of een cadeau.
Een groot merk dat deze techniek veel gebruikt is Dropbox.
Dit programma moedigt aan om het referral systeem te gebruiken door zowel bestaande gebruikers die nieuwe klanten kunnen binnenhalen als de nieuwe klanten zelf extra opslagruimte te bieden.
Wat betreft het web, er is een referral wanneer een gebruiker op een advertentie banner klikt die hem naar een andere pagina leidt.
Samengevat is dit programma è een effectief marketinginstrument dat grote resultaten voor het bedrijf zelf oplevert.
Tenslotte is het referralprogramma gebaseerd op de loyaliteit van de klant, dankzij degenen die het bedrijf al kennen en een product proberen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.