Wat is digitale reclame

De Digitale Reclame of Online Reclame of eenvoudiger gezegd online adverteren is een manier van het verspreiden van betaalde advertenties, dankzij het gebruik van online kanalen.
Dit type sponsoring wordt vaak door bedrijven gebruikt om de promotie van producten of diensten online te bevorderen.
Dankzij Digitale Reclame heeft een bedrijf of een merk meer kans om opgemerkt te worden door klanten, aangezien het in staat is om onmiddellijk en gelijktijdig verschillende doelgebruikers te bereiken, met lagere kosten en meetbare resultaten.

Diverse soorten Digitale Reclame

Binnen Digitale Reclame zijn er verschillende categorieën te vinden, waaronder:

Display Advertising: è een type reclame dat afbeeldingen en tekst gebruikt. De meest voorkomende modellen van displayadvertenties zijn landingspagina's, pop-ups en banners. Dit type advertenties verschijnt op websites of blogs, met als doel de aandacht van de consument te vestigen op een bepaald product of dienst;
E-mail Marketing: è een directe marketingstrategie die gebruikmaakt van e-mail voor het verzenden van commerciële en niet-commerciële berichten naar een gebruiker, met als doel de effectiviteit van de communicatie tussen het bedrijf en zijn doelgroep te maximaliseren en te vergroten. Deze techniek moet worden gebruikt om klantloyaliteit op te bouwen of voor de acquisitie van nieuwe klanten.
Social Media Adv: het gaat om het creëren van betaalde reclameadvertenties via het gebruik van platforms binnen sociale media zoals Facebook of LinkedIn, de meest gebruikte kanalen door bedrijven voor het verwerven van nieuwe klanten.
Affiliate Marketing: is een promotiekanaal dat het bedrijf in staat stelt om zijn producten of diensten via derden te verkopen. Andere mensen zullen in ruil voor een percentage zorgen voor het beheer van de verkoop.

De voordelen van online reclame ten opzichte van traditionele reclame

Online reclame biedt in wezen drie voordelen ten opzichte van traditionele reclame:

  • Aangepaste communicatie: op basis van de analyse van aankoopvoorkeuren en online gedrag van de gebruiker;
  • Kosteneffectief: omdat de reclame alleen wordt betaald wanneer de gebruiker een bepaalde actie onderneemt en er geen vooraf vastgestelde investeringen nodig zijn;
  • Kan worden gemonitord: dankzij de analyse van de resultaten is het mogelijk om een sponsoring continu te monitoren en indien nodig wijzigingen aan te brengen om de efficiëntie van de campagne te verhogen;
  • Grotere zichtbaarheid: online adverteren maakt het mogelijk om de doelconsument sneller en efficiënter te bereiken.

Uiteindelijk, in tegenstelling tot traditionele, trage, dure en weinig effectieve reclame, is online adverteren minder kostbaar, veel efficiënter, nauwkeuriger en meetbaar.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.