Digitale marketing is de verzameling van alle promotieactiviteiten die een bedrijf doet voor de verkoop van producten of diensten via digitale platforms zoals: websites, sociale media en e-commerce winkels.
De activiteiten van digitale marketing worden vaak gecombineerd met traditionele marketingtools, om effectievere communicatie te hebben en om klanten op een onberispelijke manier te loyaliseren.
Wanneer we het over digitale marketing hebben, hebben we het ook over alle disciplines die daarbij horen:
- Content Marketing;
- SEO;
- SEM;
- DEM;
- Socia Media Marketing;
- E-Commerce Marketing.
Via computerhulpmiddelen bestudeert digital marketing het gedrag van gebruikers en de innovatieve markt, het stelt in staat om producten of diensten online te promoten.
Verschil tussen Digital Marketing en Web Marketing
Vaak worden de termen digital marketing en web marketing door elkaar gehaald.
Er zijn elementen die ze onderscheiden:
Web marketing è is de marketing die wordt toegepast op de wereld van het web, met als doel bezoekers aan te trekken die geïnteresseerd zijn in het product of de dienst die online wordt verkocht: sociale media, blogs, e-mail, video.
De activiteiten van web marketing beginnen meestal met het creëren van een webproject en eindigen met de realisatie van een website tot aan de promotie via verschillende sociale kanalen.
De integratie van digitale marketing stelt je in staat om een gerichte doelgroep te bereiken en de bewegingen van gebruikers in real time te monitoren en traceren.
Dus, digitale marketing stelt deze strategie op:
- Bestudeer het publiek: om aan elke wens te voldoen;
- Stel de te bereiken doelen vast;
- Bepaal de bedrijfsprioriteiten;
- Volg de gegevens van gebruikers: om beter aan hun behoeften te kunnen voldoen.
Het verschil, dus, tussen web- en digitale marketing is dat webmarketing begint bij de fundamenten van het maken van een website. Digitale marketing is een integratie, dat wil zeggen de verkoopstrategieën van producten of diensten met behulp van digitale kanalen en alle ondersteuning die gebaseerd is op technologie: smartphone, tablet, pc.
Digitale marketing, è een sectie van webmarketing, dat breder en gedetailleerder is dan webmarketing.
De fasen van Digitale Marketing
Om de gestelde doelen te bereiken, wordt digitale marketing verdeeld in verschillende fasen:
- React: potentiële klanten bereiken met een strategie gericht op het genereren van verkeer naar de online kanalen van het bedrijf;
- Act: gerichte acties voor conversie;
- Convert: de marketingdoelen bereiken en verkopen genereren;
- Engage: een hechte relatie met klanten opbouwen en hen loyaliseren om de aankoop van producten of diensten te stimuleren.
l Digitale Marketing è nuttig voor bedrijven om hun producten te promoten, klanten te vergroten en hun merk te versterken.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.