Display advertising, ook bekend als banner reclame, è een vorm van exposerende reclame op het web.
Het communiceert visueel een commercieel bericht, met gebruik van: tekst, logo, animaties, video, foto's, URL.
Daarom maakt display advertising gebruik van de ruimtes die uitgevers ter beschikking stellen voor de plaatsing en blootstelling van grafische elementen, om een product of dienst te adverteren in PC- of mobiele modus.
Het doel van display advertising is om in advertenties meer dan alleen tekst te gebruiken, om de aandacht van consumenten te trekken en het te onderscheiden van concurrenten.
Dit leidt de klant ertoe om een contactformulier in te vullen of een aankoop te doen.
Display advertising campagnes worden gelanceerd om de merkbekendheid te vergroten en een lead (een potentiële klant) te genereren.
Verschil tussen display advertising en pay per click
In tegenstelling tot de klassieke pay per click, past display advertising verschillende marketingstrategieën toe:
- Maakt gebruik van het grafische element: het is een zeer effectieve strategie omdat het de aandacht van bezoekers kan trekken via het visuele element, in tegenstelling tot een advertentie met alleen tekst. Deze strategie kan worden toegepast op e-commerce winkels;
- De advertenties die op de webpagina zijn geplaatst zijn niet opdringerig: ze staan op plaatsen waar de blik van de bezoeker vaak valt. Op deze manier, terwijl men een inhoud leest, is het mogelijk om aan de advertentie blootgesteld te worden zonder de activiteit van de gebruiker te onderbreken;
- Stelt je in staat om de strategie te veranderen op basis van de budget vastgesteld: dankzij de verschillende betalingsmethoden die gebaseerd zijn op de kosten per klik, of op basis van het aantal impressies, op het aantal leads verkregen of op basis van de tijd dat de advertentie op de pagina staat;
- De advertenties voor display advertising worden meer gebruikt dan pay per click;
- Je kunt ervoor kiezen om niet op de reclameadvertentie te klikken: waardoor je profiteert van het effect “gratis zichtbaarheid”;
- Je kunt campagnes organiseren die zich rechtstreeks richten op onze doelgroep;
- Het stelt je in staat om reclamecampagnes te verbeteren en aan te passen: om te begrijpen wat de consument wil en in zijn behoeften te voorzien;
- Het past zich aan de huidige trends aan: er worden advertenties gemaakt die op mobiele apparaten kunnen worden weergegeven, waar tegenwoordig 90% van de consumenten via smartphone en tablet surft.
Ter conclusie, internet maakt inmiddels deel uit van ons dagelijks leven, daarom gebruiken bedrijven display advertising om reclame te maken, omdat het een zeer effectieve marketingstrategie blijkt te zijn.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.