Wat is de churn rate

Het churnpercentage è de percentage van het verloop van gebruikers van een bepaalde dienst in een bepaalde periode, ten opzichte van het totale aantal klanten dat in dezelfde periode gebruik heeft gemaakt van de dienst.

In elke fatsoenlijke marketingstrategie is het churnpercentage è een fundamenteel element voor marketing, omdat het voorspelt en observeert dankzij de churnanalyse.

Dit is een systeem van tracking en analyse dat werkt op basis van observatie, begrip van de oorzaken en voorspelling van het verlaten van de gebruiker.

Dankzij de analyses die zijn uitgevoerd met systemen van CRM, kan het bedrijf het niveau van klanttevredenheid monitoren, oftewel de klanttevredenheid en strategieën plannen om te voorkomen dat hun klanten de dienst verlaten.

Hoe de churn rate te berekenen

De klantverloopratio è is een eenvoudige wiskundige formule: totaal aantal verloren klanten in een periode, gedeeld door het aantal aanwezige klanten die in dezelfde periode gebruik hebben gemaakt van de dienst.

Uit deze basisformule è mogelijk om de economische waarde van het verlies van onze eventuele klanten te verkrijgen:

 Bepaal verloren inkomsten aan het begin van de maand/trek het bedrag af dat je aan het einde van de periode hebt en eventuele extra's.

Het berekenen van de klantverloopratio è zeer belangrijk om de customer Churn Rate te controleren en te verlagen en uiteindelijk deze metriek te annuleren.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.