Wat is pay per click

Wanneer we het hebben over pay per click, verwijzen we naar een type aankoop van online advertentieruimte dat gebaseerd is op het betalen alleen voor de ontvangen klikken.

Dit type advertentiecampagne wordt soms ook wel Keyword Advertising genoemd, omdat het in wezen is gebaseerd op de zoekopdrachten die door gebruikers worden uitgevoerd.

Inderdaad, wanneer gebruikers iets zoeken op de zoekmachine, zullen de resultaten die het meest overeenkomen met wat ze zoeken, tussen de eerste advertenties staan die verschijnen in de SERP (dat wil zeggen de lijst met resultaten die door de zoekmachine zelf wordt gegenereerd).

Zoals al gezegd, is pay per click gebaseerd op het moeten betalen alleen voor de ontvangen klikken.

Hoe werkt een pay per click campagne

Laten we eens van dichterbij bekijken op welke regels het is gebaseerd en wie de protagonisten zijn die eraan deelnemen.

Dit type campagne vindt over het algemeen online plaats en wordt gemaakt en uitgevoerd door een bedrijf of een onderneming. In dit geval hebben we het over een adverteerder.

De publisher is de zoekmachine, de website of zelfs het sociale netwerk (FACEBOOK, INSTAGRAM, enz..) dat de advertenties van de adverteerder die de betreffende campagne promoot, host.

Voor elke klik die ontvangen wordt van gebruikers die op die banner klikken, op die advertentie, of in die resultaten die door de zoekopdracht worden gegenereerd, zal de adverteerder een bepaald tarief aan de publisher betalen.

Wat zijn de voordelen van pay-per-click campagnes

Fundamenteel bieden pay-per-click campagnes enorme besparingen voor adverteerders, die alleen hoeven te betalen wanneer gebruikers op hun advertenties klikken.

Dit maakt het mogelijk om de kosten van een reclamecampagne aanzienlijk te verlagen, zonder middelen uit te geven om mogelijke geïnteresseerde gebruikers te bereiken om die advertentie te bekijken.

Dit komt omdat het de gebruikers zelf zijn die op de advertentie klikken op het moment dat ze online zoeken.

Uiteindelijk kan men zeker stellen dat het integreren van pay-per-click-activiteiten in je marketingstrategie alleen maar voordelen oplevert op de middellange en korte termijn.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.