Il Performance marketing is een marketingmodel dat gericht is op het verbeteren van de business van een bedrijf.
Het omvat alle activiteiten die nodig zijn voor het monitoren van de prestaties van een reclame en het verbeteren daarvan.
In de praktijk worden de promotionele berichten die ontvangen zijn en het belang dat de consument aan de inhoud heeft gehecht, gemonitord.
Zodra de effectiviteit is gemeten, worden er maatwerk promotiecampagnes gemaakt voor uw doelgroep en aanpasbaar in real-time op basis van de lopende monitoring.
Metrieken van performance marketing
Een prestatie is niets anders dan het resultaat van de effectiviteit van een reclamecampagne.
De meting van de resultaten è is de basis van elke performance marketing campagne, de meest gebruikte metrics zijn:
- Click-through rate (Klik- en openingspercentage): met deze metric è het mogelijk te meten het aantal klikken op een call to action of op een specifieke link . Met de click-through rate kunnen twee belangrijke informatiepunten worden geëxtraheerd, zoals de werkelijke effectiviteit van een campagne en de herkomst van de klikken;
- Conversieratio: met de conversieratio è het mogelijk om, inderdaad, de percentages van conversie te meten. Met deze metric kan men bijvoorbeeld het aantal inschrijvingen voor een nieuwsbrief of het aantal downloads dat is uitgevoerd;
- Sociale metrics: door het volgen van de sociale metrics, kan men het gedrag van de gebruiker en zijn online activiteiten ten opzichte van het bedrijf in kwestie begrijpen en belangrijke informatie verkrijgen om de bedrijfsstrategie te implementeren en te verbeteren;
- Weergave van berichten: door de weergave van berichten kan men begrijpen hoe interessant een inhoud is voor de beoogde doelgroep.
Elke metric maakt het mogelijk om de verschillende prestaties van een bedrijf te monitoren, waardoor gerichte en effectieve verkoopstrategieën kunnen worden gepland.
Voordelen van performance marketing
Het ontwikkelen van performance marketingacties biedt verschillende voordelen, namelijk:
- Deze advertentietak is in groei;
- Er zijn grotere kansen om inkomsten te genereren met mobiele strategieën, leadgeneratie en pay per action;
- Zijn strategie maakt het mogelijk om beter te begrijpen hoe de return on investment kan worden verbeterd;
- De performance marketingcampagnes bieden een onmiddellijke conversie;
- De adverteerder kent van tevoren en exact de eenheidsprijs van elke actie;
- Men kan verschillende online tools gebruiken;
- Biedt een grotere controle over de resultaten.
Tenslotte is performance marketing een uitstekende communicatiemiddel tussen producent en consument en è een vorm van voordelige reclame omdat de koper alleen betaalt wanneer meetbare resultaten beschikbaar zijn.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.